Ledig helg

Jag var ledig i helgen. Jag är faktiskt ledig flera helger på raken nu eftersom Annett var snäll och tog min.

I lördas var vi nere på stan och kollade på motorcykelkortegen. Vi ställde oss vid vägen en bit ovanför stan. Den första halvan av kortegen såg vi utmärkt men helt plötsligt kom det en stadsbuss som skulle korsa gatan precis där vi stod och han kom inte över eftersom motorcyklarna avlöste varandra utan uppehåll. Den sista kvarten fick vi med andra ord endast se motorcyklarna när dom precis susade förbi eftersom bussen skymde sikten. Det var ju en liten miss i beräkningen men vad gör man?.

Efter kortegen gick vi på stan en liten stund och köpte present till Fanny och Ann-Kari. Det blev ingen lång runda på stan. Ronnie var ju med och han är inte känd för att springa i affärer direkt.
Vi köpte jordgubbar och åkte hem och åt jordgubbar och mjölk till lunch.

På kvällen var vi bjudna till Ann-Kari på middag. Som vanligt när det gäller våran familj så blev vi sena. Det är ju det där med att fint folk kommer sent. Vi tillhör alltid det fina folket med andra ord.
Som förrätt fick vi vitlöksbröd med aioli. Jättegott! Det är min favoritmat. Jag tror jag skulle kunna leva på det.
Efter det blev det grillat. Också mycket gott. Det är ju lite skillnad när man blir bjuden på mat hos nån som är utbildad kock. Jag har aldrig blivit bjuden på mat där som inte är perfekt.
När jag bjuder på mat finns det alltid risk att maten är konstigt kryddad eller köttet inte är tillräckligt genomstekt. Ibland blir köttet för mycket stekt också och det är inte ovanligt att potatisen inte är riktigt färdig i ugnen. Det finns massor som kan gå fel i matlagning och jag har väl gjort dom flesta felen nån gång. Men inte Ann-Kari då. Nej där går inget fel. 

Kvällen blev trevlig på alla sätt och vis. I alla fall för alla utom Ronnie.
Han blir nog inte så glad om jag går in på här hur kvällen var för honom men han tittade lite för djupt i glaset om jag ska fatta mig kort.

Ronnie retades med Agnes ( tre år ) hela tiden. När jag stod i köket kom hon ut till mig.
Agnes:- Dom är äckliga! Dom skulle pussa mig!
Jag:- Säg till Ronnie att han kan pussa din pappa istället då.
Agnes sprang ut till dom andra ute på altan.
Agnes:- Jessica sa att hon skulle pussa min pappa! ( med katig röst )
 
Det var inte så jag sa men det var det väl ingen som trodde på sen. Stackars Magnus trodde väl att jag skulle hänga mig på honom och pussa honom sen. Snacka om vilka mardrömmar han måste haft den natten.

Kommentarer
Postat av: Ann-Kari

Tro mig de kan gå fel i mitt kök med! Du har bara haft tur... och sen är de inte perfekt.. Jag har en bild om du vill lägga ut på hur Ronnie mådde ;)

2008-07-29 @ 11:37:41

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0