mamma mia igen

Nu har jag sett mamma mia för andra gången. Den blev bättre än nånsin idag. Jag såg saker i filmen som jag missade första gången.
När man vet hela handlingen är det lättare att uppfatta detaljer runt omkring.
Koffe skulle va barnvakt åt sina småsyskon och åt Sylvester. Strax innan vi skulle gå dök Jessica upp med Oskar och frågade om han kunde leka med Emil.
Stackars Koffe! Emil och Sylvester ihop är vilda bara dom men att sen lägga till Oskar som grädde på moset är bara för mycket.
Jag trodde jag skulle hitta Koffe sittandes i ett hörn och spela på läpparna och slita sitt hår så jag skulle behöva ta på honom en tvångströja och köra till psykakuten men det hadde gått bra.
Han är ju ung och tålig så han kan ta lite stryk av ett gäng småglin.

Imorgon ska Fabian och Nicko åka med sin morfar och Birthe till Malmö. Dom ska va där en vecka eller nåt och åka buss hem själva.
Att dom är hos morfar är inget jag oroar mig för men bussen hem! Koffe och Nicko höll på att missa bussen när den stannade för ett fikastopp i Växjö för några år sen.
Dom gick av bussen för att köpa varsin korv och när dom lagom fått sin mat började bussen åka. Koffe sprang som en galning efter bussen och slog på den men den stannade inte förrän vid ett rödljus.
Hade det inte varit rött där hade jag blivit tvungen att åka till Växjö och hämta två grabbar.
Jag bävar för att få ett telefonsamtal från nån av grabbarna nästa vecka att Fabian gått av och är kvar på toaletten i Växjö eller nåt.
Jag sa till Nicko att ingen av dom under några omständigheter får lämna bussen förrän dom är i Västervik. Hoppas dom lyder mig. Dom får ta med massor av smörgåsar,dricka och godis och endast gå på toaletten som är i bussen.
Det är kul att dom får komma iväg i alla fall. Emil kommer nog att sakna sina storebröder, speciellt Fabian. Nu får han gå till fritis utan honom i nästa vecka.
Återstår bara att se hur länge morfar orkar med dom. Han kanske sätter dom på bussen hem innan helgen är slut.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0