Jag har fått en tonårsåkomma

Jag har läst om att ungdomen idag har fått en ny åkomma som inte funnits innan.
Den kallas smstumme.
Jag har fått smstumme!!
Jag skulle skriva ett sms förut och då kände jag var mitt onda i tummen kom ifrån.
Jag kunde inte skriva med tummen. Jag var tvungen att använda pekfingret. Det blev jättesvårt men tummen gjorde för ont.
Dax att sluta smsa nu kanske. Snart har jag nog musarm med.
Vi 70talister är nog inte skapta för den här nya data och mobiltrenden. Vi övade ju aldrig upp våra tummar eller händer för att smsa eller skriva på tangentbord eller använda datamus.
På våran tid hade man papper och penna. På sin höjd en skrivmaskin. Dagens ungar leker ju med mobiler redan i vaggan näst intill.

Kommentarer
Postat av: Ann-Kari

Vilken tur jag har många år kvar till 35.. de är väl då man får smstumme ;)

2008-10-17 @ 11:25:10
URL: http://blogg.aftonbladet.se/19219

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0