Det blev ingen mat av Nicko igår

Vi gör ett nytt försök nästa vecka.
Det var lite klumpigt av mig att förvänta mig att han skulle laga mat en onsdag när det är crossdagen.
Han är ju som alla andra killar och kan inte koncentrera sig på flera saker samtidigt.
Han kunde ju ha förberett maten så dom kunde ha slängt i sig den innan dom åkte men det blev för mycket planering för den herrn så jag gjorde mat när jag kom hem från jobbet vid åtta istället.
Har man ett gäng med killar i familjen så kan dom äta vad klockan än är så dom rensade kastrullerna och jag fick göra mer. Ändå blev inte Nicko nöjd så han avslutade med fem mackor med.
Nicko äter hela sin dygnsranson på kvällen eftersom han mår illa så länge hans medicin sitter i och det gör den tolv timmar.
Han kan varken äta frukost eller lunch på dan och äter vi middag för tidigt får han inte i sig den heller.

Igår blev det lite hektiskt för Ronnie. Han åkte från macken vid kvart över fem. Först skulle han hämta småkillarna på fritis sen direkt hem och hämta Nicko med crossen som han skjutsade upp till crossbanan.
Klockan sex var det sen Vo-joggen igen.
Efter det tillbaka hem med Fabian, Koffe och Fanny och till crossbanan med Emil som hann med att köra en timme innan dom stängde.

Vo-joggen gick nog bra efter vad Ronnie och killarna själva säger. Än har det inte kommit ut nåt resultat på deras sida men så fort det gör det så rapporterar jag vilken plats dom kom på.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0