Emil är lycklig idag

Emil har klarat två nätter i rad nu som han inte har kissat i sängen.
När jag gick upp imorse och skulle göra mina mackor så ropade Emil på mig.
När jag kom in i hans rum så var han sömnig men lycklig och var tvungen att tala om att han klarat en natt till.
Eftersom jag fått sova hela natten utan larm så visste jag ju det men det låtsades jag inte om till Emil.
Jag spädde ju naturligtvis på och sa att:- Va!!!Är det sant!!!!! Jag som trodde att pappa hade varit inne hos dig men då har du alltså inte kissat på dig nån gång inatt!!! Det är ju helt fantastiskt!!!
Emil lyste som en sol. Han sprang ut i köket och ritade två streck på tavlan. Sen gjorde han en jätteaffär av att han var tvungen att gå och kissa också så jag inte skulle missa att det faktiskt var dax att gå på toaletten nu när han varit så stor hela natten.
Nu håller jag tummarna för att det inte blir nåt bakslag för det skulle kunna knäcka det självförtroendet han fått nu.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0