Middag med Jessica och hennes familj

Jessica jobbar den här helgen så jag hade inte förväntat mig att hon skulle hinna eller orka träffa oss.
Förut ringde hon för att fråga efter Oskar och medans vi pratade frågae Ronnie i bakgrunden om hon och Andreas ville komma till oss och äta spagetti och kötfärssås.
Hon sa ja!
Jag blev snopen men glad.
Jag har inte umgåtts med nån innan idag så jag var lite törstande efter umgänge men jag är inte van vid att nån annan är lika spontan som jag.
Jag hade sagt ja utan att tveka men alla andra jag känner planerar sina liv och kan inte gå utanför sina mönster utan att få betänketid.
Maten blev bra och sällskapet är alltid lika trevligt så det känns bra nu.
Barnen spelade Buzz, Jessica och jag satt och pratade och Ronnie och Andreas hamnade vid datan.
Nu fick jag blodad tand. Kanske ska försöka vara lite mer spontan med Jessica framöver. Jag vet att hon egentligen innerst inne är precis likadan som jag.
Vi som åkte förbi Perugatan en gång när våra stora barn var små och sa att här är det fint man kanske skulle söka lägenhet här.
Vi stannade med en gång och gick in på deras kontor och frågade om dom hade några lägenheter lediga till oss och det hade dom.
Vi bokade lägenheterna och åkte hem till våra karlar och sa att vi hade skrivit på för nya lägenheter och skulle säga upp våra gamla.
Kenta och Ronnie var så vana vid oss så dom bara suckade och gick med på det.
Idag är jag över trettio med fyra barn, villa och firma så lika spontan som jag var på den tiden då jag var tonåring och bara hade Koffe kanske jag inte kan vara men ändå.
Jag får väl i alla fall tacka Ronnie för att vi träffades med Jessica och Andreas idag.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0