Jag har haft en bra dag

Började dagen med en liten lagom sovmorgon till nio. Plockade lite hemma och gjorde lite ärenden.
Vid tolv kom Jessica, Jossan och Oskar och gick med oss till minigolfbanan.
Jag lovade mina barn redan igår att vi skulle köra en omgång men eftersom det spöregnade så avstod vi.
Idag sken solen. Barnen skötte sig utmärkt. Dom cyklade medans vi gick och vi behövde inte ens skrika i åt dom utan dom visade relativt bra trafikvett.
Dom spelade minigolf med största allvar och klarade alla 18 banor utan tjafs. Ingen gav upp i förtid och dom gjorde sitt bästa genom alla banorna.
Efter minigolfen blev det lunch på Corner. Även där skötte dom sig exemplariskt och när vi gick hem skötte dom sig lika bra som på nervägen.
En lyckad dag för grabbarna med andra ord.
På kvällen vid sju skulle vi bli bjudna på restaurang av mamma och Horst.
Jag var och hämtade Nicko hos hans kompis och när jag kom hem igen vid tjugo i sju var Emil och Oskar borta. Jag tog för givet att dom hade åkt hem till Oskar men så väl var det inte.
Det blev till att ge sig ut och leta.
Jag var precis överallt som jag kunde komma på att leta på. Efter en stund fick jag med mig Jessica i bilen med. Vi åkte med nervevade rutor för att kunna höra killarna. Emil och Oskar brukar höras där dom är.
Vi åkte runt på alla möjliga och omöjliga ställen utan resultat.
Ronnie åkte samtidigt runt på moppe och letade.
Jag åkte oavbrutet runt i 1 timme och fem minuter innan Ronnie hittade killarna. Då hade redan mamma och Horst väntat i närmare en timme på oss på restaurangen.
Dom hann ju arbeta upp sin aptit i alla fall.
En västerviksmeny senare så sitter jag nu proppmätt i soffan.
Vitlöksbröd, plankstek och till sist glass med chokladsås. Det ligger fint i magen nu.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0