Det blev lapp igen

Emil gjorde mängder med syntest och ortoptisten kom fram till att han måste börja träna sitt öga igen.
Han hatar verkligen lapp och jag kan förstå honom. Han ser dåligt på det sjuka ögat och kan varken springa eller leka med dom andra när han bara får se på det ögat.
Han ska ha lapp 6 timmar om dan.
Dom dagarna när jag slutar tidigt så får han sätta på sig lappen vid ett och ha det den till sängdax och dom andra dagarna lovade jag att han ska få dela upp timmarna på dan.
Idag satte vi på lappen när han gick till skolan och sen får han ta av den när det är gympa och simhall och ha den en stund i eftermiddag.
Sista han skulle använda lapp så gick han på dagis och då blev vi tvungna att avbryta träningen eftersom han bara satt och grät och slutade leka. Han blir så osäker på sig själv när han inte kan se att han inte vågar röra sig av rädsla för att ramla eller slå ner nåt.
Jag blev jätteledsen för honoms skull att han ska behöva gå igenom det här igen.
Jag hoppas bara att det här inte påverkar hans skolgång nu när han äntligen "knäckt läskoden" och tycker det är roligt.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0