Kalaset igår gick jättebra

Fabian var nöjd och glad och känner sig nu rik. Han fick pengar av nästan alla så nu har han mer än 1000 kronor i sin plånbok.
Maten och tårtan  gjorde jag självklart så att jag själv inte skulle bli sugen och det funkade bra. Jag blev inte minsta lilla frestad faktiskt. Värre blir det väl ikväll när han ska ha party med kompisarna för då ska det serveras hamburgare och snacks och grejer. Det är bara att bita ihop.
Efter kalaset la jag mig på sängen och skulle läsa med kläderna på ovanpå överkastet. Klockan var då cirka halv tio och jag hann inte med många sidor innan jag upptäckte att det var ljust ute och klockan var 8 på morgonen och boken låg hopslagen jämte mig. Nu är jag överpigg istället efter den långa sömnen.
Det är fint väder ute så jag funderar på att ta mig en promenad ner till stan och se på bedtimestories på bio vid halv tre.
Nu ska jag i alla fall läsa vidare lite och slappa. Kanske väcka min man också.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0