Det där med att motstå socker går inte så bra

Igår brast det.
Jag fick ett riktigt sockerryck.
Jag gick inte dagen med alla intentior att låta bli socker men när barnen och jag kom till kvantum för att handla ville dom fika och jag hade inte ätit lunch.
Man ska aldrig åka till en affär med tom mage.
Jag kunde inte stå emot.
Det blev både pannkakor och en muffins.
När jag då redan hade sabbat den dan tyckte jag det var lika bra att sabba den ordentligt så jag bakade  semlor till kvällen med.
Jag har varit sugen på det länge och jag tänkte att då är det lika bra att få det gjort.
Nu har jag fått frossa en dag så nu får det va bra för den här gången.
Gott var det i alla fall.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0