Jag flåsade mig ut på en promenad idag

Jag har länge försökt framkalla nån slags motivation till att försöka förbättra min usla kondition.
När jag hade skjutsat ungarna till skolan imorse la jag mig på soffan i datarummet o kollade på andra avenyn.
När avsnittet var slut var klockan strax innan tio och jag tvingade på mig vantar och tog mitt brev som jag skulle posta och gick bort till posten och sen en omväg hem.
Jag gick i så rask takt som jag kunde i en halvtimme.
Första kvarten gick det alldeles utmärkt men sen undrade jag vad jag gett mig in på.
Min kondition är verkligen usel.
Jag har förvandlats till en soffpotatis.
Nu får det bli ändring på det här.
Raska promenader är det minsta man kan begära så latmasken ska drivas ut ur min kropp från och med nu.
Att dra ner på socker, sluta med cocacola och försöka förbättra min kondition låter väl som rimliga mål som jag ska kunna hålla utan att ge upp. Eller??

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0