Pizzasvullo

Jag vet att vi går emot strömmen när vi sitter och frossar i oss pizza på första dagen på nya året.
Jessica och Andreas kom till oss igår och då blev det till att åka och hämta pizzor.
Jessica sa att hon hade läst nånstans att pizzeriorna har sin bästa försäljningsdag på året den första januari. Vi bidrog med 8 pizzor till acapulcos försäljning igår så det var ju för en god sak.
Man måste ju hjälpa till om dom ska kunna slå sina rekord. Det var för deras försäljningssiffror som vi offrade oss och åt pizza.
Jag tänker på företagarna i Västervik. Det är dyrt att stå med personal på röda dagar och om dom då dessutom inte säljer tillräckligt mycket så kan det hända att det blir en förlustdag.
Jag är inte som alla andra som har gett nyårslöften om att äta rätt och banta och sånt.
I och för sig tänkte jag efter pizzan igår att jag skulle ta tag i det idag men lusten har än så länge inte infunnit sig.
Sluta med socker ska jag väl i alla fall klara av till att börja med så får jag jobba med resten sen.
Det är ett skit det där med bantning.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0