Folk frågar för frågandets skull tror jag

Kaffet till min kaffemaskin tog slut i lördags kväll. Eftersom vi stänger om ett par veckor så köper jag inte nån ny kartong.
Jag skrev ut en lapp på datan och tejpade den över knapparna och lämnade bara knapparna för varm choklad och tevatten fria. Tyvärr kunde jag inte tejpa över kaffelatteknappen om jag skulle kunna ha chokladknappen kvar för dom är bredvid varandra.
Jag skrev med stora bokstäver : ENDAST VARM CHOKLAD ELLER TE!!! INTE KAFFE!!!
Jag tog med massa av utropstecken också för att betona ordentligt.
Trots att jag gjort vad jag kunnat för att upplysa mina kunder om att det inte finns nåt kaffe så går dom fram till maskinen läser på lappen och kommer fram till mig och frågar: Finns det verkligen inget kaffe?
Hur dum är inte den frågan? Tror dom verkligen att jag satt upp lappen på skämt?
Jag hade dessutom ett antal kunder som tryckte på kaffelatteknappen och trodde att det skulle gå bra eftersom dom inte skulle ha kaffe utan kaffe med mjölk ju. Dom missade den första meningen där det stod : ENDAST VARM CHOKLAD ELLER TE!!
Det är inte alltid lätt att tyda lappar som är så avancerat skrivna. Jag får fundera ut ett enklare sätt att beskriva problemet för kunderna så dom förstår med en gång dom läser.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0