Det hände en olycka här igår

Vid tretiden hördes det plötsligt en smäll här utanför macken och en kille låg på gatan. Motorcykeln låg en bit ifrån och en volvo stod ytterligare en bit därifrån med krossad bakruta och en kraftig buckla.
Volvon hade varit på väg ut från macken när motorcykeln i relativt hög fart körde in i sidan på honom.
Ett tag trodde jag killen som låg på backen var död men plötsligt reste han på sig. Det var massor av folk runt honom så jag avvaktade.
Efter en stund kom motorcykelkillen in och ville tvätta av sig om handen. Ett brutet lillfinger var den enda skada han fick.
Hade det varit jag som suttit på motorcykeln hade jag varit död.
Han sa att han tävlade mycket och visste hur man skulle kura ihop sig och var på bilen han skulle sikta när han förstod att krocken var oundviklig.
Han hjälpte paret med bilen att tejpa över deras trasiga ruta med pappkartonger och sen åkte han.
När han hade åkte kom paret från bilen in på macken. Dom var väldigt skärrade och oroliga. Det var ett äldre par i 80årsåldern.
Det var ändå en otrolig tur att ingen blev allvarligt skadad. Killen hade änglavakt och en smula skicklighet. Tyvärr följde det inte med förstånd med skickligheten. Hade han hållt en normal fart hade han hunnit stanna.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0