Nu regnar det ju igen

I måndags var det kanonväder. Jag var faktiskt ledig då också till och med. Jag var inte mycket ute i och för sig.
På förmiddan bakade jag. Jag började så fort barnen hade åkt till skolan och höll på ända till tolv då jag träffade Åsa och åt lunch. Jag hade då sista plåten med bullar i ugnen och två sockerkakor så Choffe fick passa dom och plocka ut det när det var klart.
Vid två när jag hade hämtat småkillarna var det dax för diabetesdoktorn med Nicko. Där gick det alldeles lysande. Nicko hade sänkt sitt långtidsvärde till 6,7 från förra gångens 7,0! Det är riktigt bra blodsocker. Han har lägst av våra 3 diabetiker i familjen. Han är ett föredöme för både sin pappa och lillebror.
När det läkarbesöket var klart skjutsade jag hem Nicko och hämtade Choffe. Sen blev det läkarmottagningen med honom för att kolla hans eksem i hörselgången.
Choffe och jag handlade lite och gjorde apoteksärenden innan vi åkte hem. På Kvantum inhandlade jag mig två solstolar till min trädgård så när jag kom hem och hade ställt upp dom var jag ju tvungen att prova dom. Jag skulle skicka ett mail till min styvmor så jag tog ut min laptop och satte mig i en av solstolarna i skuggan medans jag skrev.
Det var nog hela min måndag det förutom lite småsaker här och där.
Igår jobbade jag förmiddag.
Det var soligt så länge jag jobbade men så fort jag hade slutat började det regna så när barnen och jag hade kommit hem gjorde vi i stort sett ingenting. Jag låg i soffan på altan och läste min bok och lyssnade på regnet på plasttaket. Det var så sövande att jag somnade några minuter ibland mellan sidorna.
När jag var så där lagom dåsig och trött så ringde min kära man och behövde ha ut sin data till macken så jag fick sätta mig i bilen helt såsig i huvet.
Tisdan var med andra ord min slödag. Choffe var i Stockholm på klassresa. Han brukar fråga mig ibland om jag nånsin sitter ner så tyvärr fick han inte se att även jag kan ha dagar när jag inte är så aktiv. Jag får väl ta en till sån dag nån gång bara för honoms skull så jag kan överbevisa honom om att jag inte alltid är uppe och springer och plockar och städar och bakar. Det händer faktiskt att jag har perioder då jag inte orkar med nånting hemma.
Nu är jag på jobbet. Jag jobbar kväll idag och det är hur lungt som helst här nu. Ingen vill väl ge sig ut i regnet.
jag har haft varor att plocka med så jag är inte sysslolös i alla fall.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0