Vilket pissväder!

I lördags var det sommarkänsla i luften och idag snöar det. Varje gång jag blir tvingad att gå ut till en kund så håller jag på att dö.
Jag hatar vinter!!
Kunderna verkar hata det lika mycket som jag för jag har knappt haft en enda kund idag känns det som.
Nu längtar jag efter att få stänga.
Ikväll när jag kommer hem får jag främmande. En gammal kompis som jag brukar prata med nån gång vart hundrade år ungefär råkade vara på Lindex samtidigt som mig i lördags så då bestämde vi att hon skulle komma till mig idag. Kan va bra att få en liten uppdatering nån gång ibland så man vet att kompisar fortfarande lever och så. Jag själv är riktigt usel på att höra av mig till vänner och bekanta tyvärr.
Nu är det sista jobbartimmen i alla fall för idag. Jag hade en dam inne förut förresten. Hon handlade choklad och dricka och la upp allt på disken. Innan jag ens hade slagit in allt i kassan sa hon att hon skulle ha 2 triss och 2 dubbeltriss också. Jag hann inte ens plocka upp lotterna ur lådan förrän hon fräser jätteargt mot mig:- Jamen hur mycket blir det då?!!
I det läget får man bita sig lite överallt i munnen kan jag säga. Tror hon att jag har en inbyggd miniräknare i huvet så jag bara behöver titta på varorna för att ha beloppet klart eller? Alla kunder är inte så trevliga faktiskt.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0