Magen står i fyra hörn nu

Jag har ätit hela dan idag.
Det blev frallor imorse och sen direkt till Tovehult med Ronnies bror, hans tjej, hennes mamma, svärmor, Fanny, våra småkillar och Ronnie och jag. Vi tog upp 3 bord. Fikat var som vanligt supergott där.
Efter det åkte vi hem och började med maten. Vid halv sex kom alla hem till oss och åt Ronnies goda köttfärssås och hemmagjord pasta och till kaffet nyss hade jag bakat sockerkakor och köpt glass.
Kaloriinnehållet i dagens ätande vill jag inte ens tänka på.
Inte nog med det så kom grannen in med den senaste Wallanderfilmen så när Ronnie kommer hem från affären tänkte vi duka upp chips och godis.
Jag skulle verkligen behöva börja träna igen. Åtminstone skulle jag kunna börja med att skippa allt socker jag vräker i mig.
Kanske på måndag?
Det är ju inget kul tyvärr.

Imorgon ska familjen åka cross så då har jag en hel dag bara för mig själv. Jag funderar på om jag skulle kunna tränga mig på Ann-Kari en liten stund så man får se underverket men det kanske är för tidigt än.
Annars så får jag helt enkelt ta en slappardag med en bok bara. Det skulle vara rätt skönt det med. Jag får fundera på det helt enkelt.
Jag städade så gott som hela huset i fredags och putsade fönster så jag kan med gott samvete göra precis vad jag vill imorgon.
Det är min dag och mitt beslut.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0