Nytt sovrum

Jag kommer aldrig nånsin att gå ut ur mitt sovrum mer! Aldrig nånsin! Det räcker med att jobba i 8 timmar och sen får jag tillbringa resten av dan i sängen.
Den senaste veckan har vi ägnat åt vårat sovrum.
Det började med att vi skulle prova ut nya sängbottnar och slutade med att vi beställde både sängbottnar, sängram, sängbord och en byrå.
När vi då fick nya fina möbler ville jag inte gärna ha kvar våran fula målade strukturtapet så efter lite övertalning gick Ronnie med på att lägga ner ett par kvällar och sätta upp en ny.
Det blev en grårandig tapet.
Jag försökte lite fint att komma med lite invändningar redan i affären att vi kanske skulle ha ett nytt golv med men det blev totalt stopp från Ronnies sida.
I alla fall just då.
När vi väl hade börjat riva ner den gamla tapeten så tyckte till och med han att ett nytt golv skulle sitta fint.
Dan efter blev det en ny tur till Bergs och ett vitt trägolv.
Man kan naturligtvis inte ha tapetserade garderobsdörrar 2009 heller så mitt projekt blev att skrapa tapet. 4 lager tapet hade dom som hade huset innan lyckats hinna med att förstöra dörrarna med. Det var ett pyssel att få bort allt men med lite envishet går det mesta.
Jag har stått i garaget i flera kvällar och slängt tapetrester omkring mig och slutligen målat dörrarna vita.
Riktigt nöjd blev jag tyvärr inte men det är absolut bättre än med tapet.
Fabian och jag tog en tur till IKEA i lördags och inhandlade sänglampor, överkast och gardiner så sovrummet skulle bli komplett.
Nu är det verkligen komplett (förutom att jag inte är nöjd med garderobsdörrarna). Jag går in hela tiden och bara tittar mig omkring bara för att jag tycker att det är så fint.
Jättekul med nytt!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0