Egentid med mannen

Både Ronnie och jag har mått dåligt i några dagar nu men idag mådde vi båda två bättre så vi tog en lunch på Ekhagens golfrestaurang. Det är inte ofta vi kan sitta ner utan barn och utan tidspress och bara äta och prata i lugn och ro. Det kändes härligt.
Dessutom har vi varit på Kvantum och storhandlat ihop. Eftersom jag inte bör bära alla tunga kassar själv just nu så tvingade jag med honom. Nackdelen är att det blir så mycket dyrare när han är med. Det är så mycket som han tycker är bra att ha hemma. Underligt nog är det samma saker han ska handla hem varje gång och han äter aldrig upp det sen. En del saker kan man plocka ur när han inte ser det men en del kommer  han minsann ihåg att han lagt i. Man lär sig snart vilka braatthasaker som betyder mest och dom låter man ligga kvar.
Jag tycker ändå om att ha sällskap när jag handlar så det gör inte så mycket.

Nyss kom min pappa och Birthe hit med sin husvagn. Nicko och hans kompisar fick ställa upp på att hjälpa till med att putta in den.
Nu sitter Nicko och grabbarna på altan och spelar tvspel och pappa och Birthe åkte iväg till Åhmans. Ronnie är och hämtar Emil och jag sitter själv vid tvn.
Ju äldre pojkarna blir ju mer egentid får jag och jag vet inte om det är bra eller dåligt men det känns lite ensamt i tvsoffan ibland.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0