Linköping

Idag var turen med mig. Tack vare att det regnade så kunde inte Ronnie gräva så det blev en Linköpingstur istället.
Det blev skor till både mig och småkillarna och en sväng inne på Biltema åt Ronnie. Vad han köpte vet jag inte riktigt men nåt slags verktyg var det väl antar jag.
Det blev lunch på kinabuffen inne på Ikanohuset och sen avslutade vi med ett par timmar på busfabriken.
Busfabriken var det mest avslappnande för mig. Vi hittade ett par lediga soffor där jag gled ner lite skönt och tog fram min bok. Ronnie Sprang runt med barnen och lekte ett tag men han var mer död än levande när han kom tillbaka. Det kan vara åldern eller så är han bara otränad.
Det var mindre kul att komma hem och hitta sitt kök fullt med disk efter att Choffe och Nicko varit ensamma hemma och tydligen hunnit äta några gånger var utan att ställa in så mycket som en tesked i diskmaskinen.
Jag ska påminna dom sen när dom får egna barn att plocka efter. Eftersom jag inte orkar tjata in disken ska jag gå och ta hand om den själv nu och sen ta en tidig kväll.
Imorgon är det jobb redan vid sex.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0