Loftahammar

Idag fanns det att välja på Loftahammarsutställning eller Hultsfredsmarknad. Vi valde Loftahammar. Jag vet inte om vi valde rätt men det är nog samma skit vilket som.
Det enda vi handlade var varsin munk så det blev inte dyrt i alla fall. Pappa, Birthe, farmor, Anders och Tina gjorde oss också sällskap men det var svårt att hålla ihop med så mycket trängsel.
 
När vi kom hem blev vi sugna på pizza. Eftersom Ronnie alltid måste vara tvärtemot oss andra så var han naturligtvis tvungen att beställa sin pizza från Torino medans vi andra tog Acapulco. När vi skulle hämta maten valde vi att ta Ronnies först. Det tog ett tag att åka tvärs över hela stan och jag kände mig lite småstressad när han kom fram till Torino men jag tänkte att det måste ju gå fort att hämta en ynka pizza.
Jag väntade och väntade. Ronnie kom ut först efter en kvart.
När Ronnie hade kommit in på restaurangen hade han blivit vittne till när den ena kocken blev arg på den andra och helt enkelt slog sin kompis på käften. Han hade skrikit på kompisen och varit arg för att han inte hade sagt till om nån stor order av pizzor som han fått in ett tag innan. Det blev konstig stämning på restaurangen så Ronnie tänkte gå utan sin pizza men när han tänkte vända sig om sa pizzabagarn med sträng och arg röst "-Ska du gå eller?!" så Ronnie tänkte att med det humöret han har är det inte värt att reta upp honom så han stannade.
Därför kom vi lite sent för att hämta dom andra men det var väl lika bra så inte Ronnie retade upp pizzabagaren och hamnade i slagsmål. "En lugn pizzabagare är en bra pizzabagare".
På Acapulco var det i alla fall inga slagsmål utan där gick allt mycket smidigare.

Nu sitter hela våran familj utom Choffe och tittar på "spacebuddies". En dubbad Disneyfilm om hundvalpar som åker rymdskepp till månen. Ronnie och jag åkte med småkillarna och skulle hyra film. Barnen fick en film och Ronnie och jag varsin. Av nån märklig anledning blev det barnfilmen som åkte på först. Av nån annan märklig anledning blev det också en del godis plockat där och cola och ostbågar.

Kommentarer
Postat av: Åsa

Såg bara mannen å lillesonen!

2010-08-29 @ 21:01:53

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0