Trött

Idag har varit en trött dag. Ronnie lurade mig att se båda Änglagårdfilmerna igår kväll så det blev alldeles för sent i säng. Idag var jag dessutom tvungen att börja vid sex så det innebar en timme mindra på morgonen. När jag åt frukosten på Elfa förut höll jag på att somna med äggmackan i hand men jag lyckades på nåt sätt genomlida hela dan.
Jag hade bestämt mig för att ta mig ner till stan idag och leta upp en fin rosa klänning till lilla Evelyn som ska komma imorgon för det var det enda hon hade önskat sig i julklapp så det tyckte jag kunde vara kul att ge henne men näre jag kom hem la jag mig o vilade en stund och råkade naturligtvis somna. När jag vaknade var alla affärer stängda så klänningen blev aldrig inhandlad tyvärr.
Imorgon ska jag städa Kvantum så då får jag smygtitta lite om dom kanske har nån docka eller nåt jag kan köpa istället.
Nu borde jag kolla upp lite recept på nyårsmat till imorgon så jag kan handla när jag har städat klart men jag kan inte bestämma mig för vad vi ska äta riktigt än.
Nötkött måste det bli i alla fall eftersom ronnies lillebror inte äter gris men det är allt jag vet. Tyvärr äter vi själva aldrig nötkött knappt så jag vet inte om jag är så bra på att tillaga det. Potatisgratäng var jag inne på ett tag tills jag kom på att min assistent är trasig så det innebär att jag måste skiva all potatis för hand i så fall och det lät inte så kul. Förrätt är ett stort frågetecken och efterrätten står mellan cheesecake och pannacotta.
När jag väl bestämt mig för vad vi ska äta och handlat hem allt så visar det sig säkert att Kaliffa och Teresia inte kan komma eller nårt så vi sitter här själva med oxfile och pannacotta i mängder men det är väl risker man får ta.
Dax att sova och ställa in klockan på halv sex så jag kommer till jobbet i tid.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0