Idag blev det dop

Lilla Wille skulle döpas i Ankarsrums kyrka idag. Wille skötte sig, vi kom i tid, maten var god och efterrätten var godast. Precis som ett dop ska vara.
Nästa dop blir Tommys bebis med okänt namn som just nu går under namnet Siirkalisa i våran familj tills vi vet vad det blir. I Finland (som Mari kommer ifrån) har man som tradition att inte tala om barnets namn förrän vid dopet så det blir en överraskning.
Vi har bestämt oss för att stanna kvar över natten i Stockholm efter det dopet. Vi ska sova på hotell och se på Hairspray. Jag får hoppas att den passar alla barnen. Svärmor får också äran att vara med oss. Hon tycker nog att jag är lite dampig och impulsiv men det bjuder jag på. Jag frågade henne om hon var intresserad men sen kunde jag inte vänta på att hon skulle bestämma sig för jag var rädd att hotellrummen och musikalbiljetterna skulle ta slut så jag bestämde över huvet på henne. 
Man kan inte vela hur länge som helst. Det måste hon ha lärt sig efter att ha haft mig i sin familj i snart 20 år.

Imorgon är det Kvantum som gäller vid 6 på morgonen och sen ska jag springa i trappor. Känns inte som att jag ser fram mot det direkt. Jag skulle behöva va långledig. Jag är trött konstant. Jag har till och med börjat sova middag ibland. Måste va ett ålderstecken. 
I helgen hade jag jouren så då måste jag gå med jourtelefonen med mig överallt ifall att nån blir sjuk så då känner man sig på språng hela tiden.
Igår hade jag Västerport på morgonen. Eftersom jag dessutom hade jouren och kunde åka på fler jobb åkte jag dit så tidigt jag kunde för att kunna va beredd på fler jobb ifall att. Naturligtvis var det ingen som blev sjuk nu när jag hade förberett mig så det var förgäves men det var skönt att bli klar tidigt i alla fall. 
På nyårsdagen hade jag Kvantum och det var det enda jobbet vi hade den dan så då behövde jag inte vara rädd att bli dubbelbokad.
Nu ska Nicko ha sin data så jag får inte skriva mer. Jag orkar inte starta upp min egen så det får bli en bok nu istället.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0