Förbannade telefonbolag

Jag skulle byta hemtelefon från telia till tre eftersom vi har alla mobiler där. Allt lät vettigt och bra och dom skulle fixa allt.
En månads uppsägningstid sa tre att jag hade ochdärför skrev dom abonemanget till den 25 oktober.
Strax därefter fick jag ett brav från telia där det står att jag har 3 månaders uppsägning. Ingen fara skedd tänker jag och ringer tre och ber dom skjuta på det 2 månader till.
Ronnie kommer sen på plötsligt en dag at vårat bredband går genom telefonjacket så vi måste ringa dom också.
I förrgår ringde jag därvför till dom och dom fixade oss ett abonnemang hos dom också för 20 kronor i månaden för att vi ska kunna behålla vårat bredband. Vi kommer fortfarande att tjäna på att byta från telia till tre i alla fall så det var ok.
När jag får min mobilräkning och kollar igenom den idag upptäcker jag att dom tagit betalt för mitt hemtelefonnummer från den 1 oktober även att dom inte ska göra det förrän 25 december.
Jag ringer då telia för att höra med dom vad det exakta datumet är för nummerflytten är så jag vet när jag pratar med tre.
Tjejen jag pratar med då säger att tre har dragit tillbaka uppsägningen. Så istället för att bara flytta fram den så sa dom upp den men betalt tar dom ändå för en tjänst jag inte har.
Då ringer jag tre och killen jag pratar med där måste vara dum i huvet eller nåt.
Enligt honom ska jag själv säga upp mitt abonnemang och det enda han kan göra är att lägga in 3 månaders fritt abonnemang hos dom från och med i dag.
Det var då jag surnade till rejält.
Jag sa till honom att: Jag ska inte ha fritt från och med i dag och 3 månader framöver Du ska ta bort det som ligger på min räkning från den 1 oktober och tills nu och sen efter det ska det vara fritt i 3 månader. Jag tänker inte betala ett öre på ett abonnemang som jag inte har och som jag inte bett om när ni klanatat till det.
Då säger idioten att i så fall får jag ringa dom varje månad tills abonnemanget är klart för att få krediterat.
Varför i helvete ska jag ringa dom en gång i månaden när dom själva strulat till det? Varför ska jag bli lidande? Och varför ger jag mig på att byta abonnemang när jag vet att det aldrig funkar som dom säger utan det strular jämt?
När ska jag lära mig att även om telia är dyrast så är det minst strul?
Efter jag lagt på med tre ringde jag upp telia igen för att säga upp mitt abonnemang och då blev hon jag prata med lite förvånad och sa att det kan inte jag säga upp utan det måste nya telefonbolaget göra. När jag förklarade alla turer för henne frågade hon om jag verkligen ville byta till dom.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0