Vinter vinter vinter

Jag hatar verkligen snö och nu har jag väldigt mycket att hata med andra ord. Hela den här dagen har vi halkat omkring. Lastbilar har kört fast lite överallt och vi blev skickade till ett hemstäd ute i skogen. Där var det inte skottat utan vi fick pulsa i snö som gick över knäna på oss. Man fick ta sats och lyfta knäna högt och springa så gick det men sen var vi blöta resten av dan.
I lördags när vi la oss var det lite lagom med snö men under natten fick vädergudarna fnatt totalt och vräkte ner snö över oss. Dessutom var han som plogade inte på sitt bästa humör. Han plogade en sträng i mitten och lämnade en och en halv meter vall som var nästan en meter hög på sina ställen.
Snön vägde bly så inte ens snöslungan rådde på den. Ronnie åkte och hämtade traktorn och plötsligt blev han väldigt populär bland alla grannar som ville ha hjälp med sin snö. Tyvärr var det inte alla som var lika glada i att bidra till dieseln utan dom bara gick inte till sig utan att fråga ens. Hoppas Ronnie kommer ihåg vilka dom var nästa gång han hämtar traktorn.
Jag och barnen bakade julgodis hela dan. Eller rättare sagt så bakade jag julgodis för barnen gav upp efter 10 minuter. Det blev 5 olika sorters godis och till sist blev det lussebullar också som jag tog med till jobbet idag.
Nu hoppas jag bara att det inte kommer mer snö för den här vintern men det är väl för mycket begärt förstås.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0