Sen hämtning idag igen

 Jag har ju ett fruktansvärt dåligt samvete för att barnen tillbringar för mycket tid på skolan och alla säger till mig att det går ingen nöd på dom och de har det bra på fritis och sånt. När jag hämtade Emil på fritis vid 6 idag hade vi det här samtalet:
 Jag: Sätt på dig bältet Emil det är farligt utan!
 Emil: Varför?
 Jag: Om vi krockar kan du få ont annars och det går ju inte för du vet ju att jag älskar dig mest i hela världen.
 Emil: Det gör du ju inte alls.
 Jag: Klart jag gör varför säger du så?
 Emil: Du vill ju inte va med mig.
 Jag: Klart jag vill va med dig var har du fått det ifrån?
 Emil: Alla andra barnen går hem efter skolan men vi är till sex jämt så då vill ju inte du va med oss.

Så alla som säger till mig att det inte går nån nöd på barnen. Jag vet inte det jag.

Kommentarer
Postat av: Åsa

dom är bra på att ge dåligt samvete... tror INTE han hade SÅ tråkigt på fritids.... Men visst i en perfekt värld skulle du va "hemmamamma" å ha all tid med dina barn... Men vi lever inte i en perfekt värld och när DU är med dina barn är du en närvarande mamma som lyssnar å finns där för dom!!Vet inte många mammor som låter så MÅNGA kompisar sova över mm.

2007-12-15 @ 10:13:30
Postat av: jessica

av fyllon barn får man veta sanningen

2007-12-15 @ 18:22:24

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0