Var är alla mina kunder?

På sommaren står de på kö ända ner till mjölkkylen och på vintern finns det inte en människa. Alla som handlar här då går de i ide på vintern? De varken åker bil, äter, dricker eller läser tidningar utom på sommaren. De måste spara in massor av pengar då till nästa sommar.
 Som tur är så har jag de flesta stammisarna på vintern. De är ovärderliga speciellt på kvällarna  när de kommer och handlar sin tidning och stannar och pratar lite annars skulle det va långtråkigt.
 Inte konstigt kanske att jag saknar mitt gamla jobb ibland. Där jobbade vi alltid 2 och 2 så man hade alltid nån att prata med och jag kunde jobba mellan 7 och 4 om jag ville och om jag jobbade mer så fick jag lite mer i lön. Jag hade en toppenchef och jättemysiga jobbarkompisar. 
 Nu är det ju som det är men det är klart att jag tänker på dom ibland men jag skulle antagligen sakna macken med om jag sålde. Allt har ju sin tjusning.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0