Koffe köpte gympaskor idag

Vi var nere på utförsäljningen av märkeskläder som Intersport har vid hamnen.
Koffes bästa kompis David jobbar där. Han lyckades väldigt snabbt övertyga Koffe om att han självklart behövde ett par nya gympaskor till gymnastiken nu när skolan börjar.
När jag såg dom han plockat fram tyckte jag inte dom var så märkvärdiga så jag tänkte att det kan inte vara så dyrt.
Dom började rabbla upp alla finesser med dessa helt suveräna skor.
Dom var dämpade på alla möjliga ställen och dessutom kunde man ju köpa sig en Ipod med nåt chip eller minneskort i eller vad det var. Om man då tog det där chipet (eller vad det var) och hör och häpna SÄTTER DET I SKON! ja då skulle skon själv räkna ut hur långt man sprungit och hur fort det går och allt vad det var!!!
Allvarligt! Vem vill inte ha en intelligent sko?
Jag lyssnade inte riktigt klart på alla tekniska fakta men frågan är vad denna högteknologiska sko kunde klara ut. Den kanske gör jobbet åt honom också så han inte ens behöver röra fötterna själv.
Vi har ett avtal Koffe och jag. När det gäller skor och jackor så betalar jag hälften.
Efter utförsäljningsreapriset och ytterligare 30% (Davids personalrabatt) kostade skorna endast 623kr.
Det enda han behöver göra nu är att köpa sig en Ipod också så är allt klart.
Hoppas bara att det inte är högtalare inbyggda i skorna. Det kan bli pinsamt för honom.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0