Nu händer det grejer

Äntligen tog jag tag i rumsbytena.
Jag fick hjälp av Koffe och Fanny att bära in möbler och kartonger från bilen.
Nicko fick äntligen fart och flyttade in sitt till Kims gamla rum. Förutsättningen för att nånting skulle hända var ju att Nicko flyttade först. Vi städade ur det rummet och började flytta Fabian och Emils saker.
Eftersom jag inte har ro att vänta så tog jag hjälp av Koffe till att bära. Tyvärr visade det sig att sängarna var en aning svåra att få ut utan att skruva isär dom.
Att flytta möbler från ett rum till ett annat låter väldigt enkelt innan man gett sig in på det.
Fabian och Emil har väldigt mycket saker överallt. Vi kastade mer än 2 säckar från deras rum men ändå var det alldeles för mycket kvar.
Jag är kastaren i familjen. Jag älskar att göra mig av med saker. Den övriga familjen är inte lika pigga på det som jag.
Det var som en sten som föll från mina axlar när jag hade fått två rum klara. Nu är det bara Ronnie och jag kvar.
Ronnie var inte så pigg på att flytta vårat igår kväll.
Det rummet vi ligger i nu är bara några centimeter större än våran säng så för att få ut den måste man montera ner den i småbitar.
Ronnie tyckte inte det var en rolig avslutning på kvällen så jag får väl stå ut nån dag till.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0