Fortfarande måndag

Jag måste måste MÅSTE ta tag i mina varubeställningar nu.
Jag går på halvfart.
Det kan va för att jag egentligen hade ställt in mig på att vara ledig idag. Ann-Karis lilla Agnes fick maginfluensa så det blev ändrade planer.
Egentligen är det bara bra för jag hade lite problem att  beställa varor i helgen.
Jag kom på att jag får ju varor på onsdagar och nästa onsdag är det ju julafton och onsdan efter nyår så jag blev lite konfunderad över om jag får några varor nån annan dag eller om jag skulle dubbelbeställa.
Jag vill ju inte stå utan varor över hela jullovet.
Nu har jag ju pratat med dom och fått besked så nu kan jag beställa varor men ändå tar jag inte tag i det. Dålig disciplin måste det va.
Ronnie fick öppna åt mig. Jag hade ett möte inbokat med den läraren som har hand om specialklassen som dom vill att Emil ska gå i.
Jag har ett möte med rektorn imorgon och då ska jag ha bestämt mig.
Jag kommer att acceptera deras förslag. Hoppas bara att det inte kommer vara fel beslut men jag har nog inget val. Läraren var jättegullig och Emil ville själv vara där.
Han ska vara kvar i sin klass men ha vissa lektioner med henne.
I hennes klassrum är det aldrig mer än 4 barn som mest så hon kan ägna sig åt dom helhjärtat.
Pedagogiskt sett är det säkert jättebra men det jag har varit rädd för är ju att dom andra barnen ska reta honom eller att fröknarna under resten av hans skoltid ska tro att han är korkad eller nåt för att han behövde lite extrastöd.
Jag hade inte tänkt så om det inte vore för att Nicko redan gått igenom den processen.
Jag har ju sett hur det har påverkat hur barn och lärare har sett på honom bara för att han under en kort tid behövde lite hjälp.
Nu kommer han inte ifrån hjälpen bara för att han fick en "stämpel i pannan".
Jag försöker ändå att inte döma utefter mina erfarenheter utan låta Emil få den hjälp han behöver. Det är inte lätt och jag hoppas att jag kommit fram till rätt beslut.
Det får tiden utvisa.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0