Ronnie och jag köper julklappar på olika sätt

När jag ska planera julklappar så måste jag först gå runt i alla butiker och titta efter idéer och sen gå hem tomhänt för att fundera. Man måste gå igenom ordentligt vad man verkligen vill köpa och kolla priser på flera ställen.
Ronnie fick hänga med mig runt i butikerna i söndags och det slutade med att vi endast hade en julklapp med hem och den hade Ronnie köpt.
Han kunde inte förstå varför jag vände och vred på massa bra saker som han tyckte hade varit perfekta men ändå ställde ifrån mig sakerna igen.
Om Ronnie skulle handlat till barnen så hade det tagit max en timma. Han går in i affären och tar det han tycker ser bra ut och sen åker han hem nöjd.
Jag är rädd att ångra mig närmare jul och att jag då kommit på en annan sak eller ser saken jag köpt till halva priset efter jag köpt den.
Det är ett helt företag att köpa julklappar varje år. Det ligger mycket tankar och om och men bakom varje leksaksbil och varje tshirt jag köper.
Antagligen blir barnen lika glada åt Ronnies impulsköp som av mina övertänkta köp så jag lägger kanske ner min energi i onödan.
Vi var runt och letade efter att guitar hero till småkillarna tex. och på Åhlens hittade jag ett som kostade 899 kronor. Det var ett spel och en gitarr.
Ronnie kunde inte fatta varför jag helt enkelt inte köpte den när jag ändå hade bestämt mig för att dom ska få ett sånt men jag ville tänka lite som vanligt.
När jag kom hem satt jag och sökte runt lite på nätet och hittade då ett guitar hero med ett spel och TVÅ gitarrer för 699 kronor. Det beställde jag omgående.
Det lönar sig ibland att kolla runt lite.
Nu kan barnen spela samtidigt istället för att jag ska ha tjafset om vems tur det är.
Det är ju bara jul en gång om året och jag tycker att det roligaste med julen är att hitta den "perfekta" julklappen. Det är inte ofta man gör det men i år är jag i alla fall hittills mest nöjd med Ronnies.
Att ge är ofta roligare än att få.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0