Somliga kunder tror att hela världen kretsar runt dom

Ronnie lever alltid på sekundmarginaler. Han missköter sina läkarbesök till diabetesdoktorn jämt för att han tar kunderna först och därför ALLTID missar tiderna han får.
Idag hade han en ny tid vid fem och jag var fast besluten att han skulle gå dit vad som än dök upp emellan.
Jag började tjata på honom vid fyra att han skulle ställa in alla bilar och låsa och äta sin lunch så han kom iväg.
Jag har hört att micron har plingat vid flera tillfällen i lunchrummet men varje gång han ska sätta sig kommer något emellan så han får värma om gång på gång.
Koffe ringde mig förut när han var på väg hem från skolan och jag passade då på att be honom om han hade lust att hämta småkillarna så blev det en procedur mindre till Ronnie att hinna med. Det gjorde han så gärna och jag kände mig nöjd med att vi hade underlättat lite så han kunde komma i tid.
Plötsligt dök DHLbilen upp med 10 däck vid tjugo över fyra. Jag såg då genast hur värdefulla minuter skulle gå åt för Ronnie så jag tog genast kommandot och sa snabbt till chauffören att han och jag skulle gemensamt bära in dom så Ronnie fick fortsätta med sitt.
När klockan var nästan halv kom en stammis och frågade efter Ronnie. Till saken hör att den mannen är här minst en gång om dagen så det finns inte mycket jag kan tänka mig är så akut att han inte kunde vänta en dag.
Han:- Har du Ronnie här?
Jag:- Både ja och nej. Han är utanför med traktorn men han har fruktansvärt bråttom för han ska vara hos doktorn vid fem. Kan det vänta till imorgon?
Han:- Det tar bara ett par sekunder.
Jag såg kunden gå ner och söka upp Ronnie på baksidan och snart kom dom in för att gå upp till datan. Jag hörde att dom pratade om nåt avgassystem. Det kan omöjligt ha varit akut!!
Han lyckades slösa bort 6 minuter av Ronnies dyrbara tid. Klockan är nu snart fem och det ser inte ut att bli nån doktor idag heller.
Kunderna har avlöst varann och jag har försökt att mota dom men resultatlöst. Hur kan man som vuxen människa vara så självcentrerad? Deras "det tar bara en sekund" som dom alla säger blir många minuter i slutändan.

Kommentarer
Postat av: Åsa

Kanske han får lära sej säga NEJ. Inte alltid så lätt att förstå som "ego" kund ....

2008-12-04 @ 07:43:55

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0