Var är min jultrafik?

Jag trodde att det skulle vara massor av bilar idag.
Det är ju dan innan julafton. Alla ska ju åka till nära och kära och fira jul ju.
Var är dom??
Det var en liten rush i en kvart eller så vid tvåtiden men sen har det varit lugna gatan efter det.
Det är bara den vanliga trafiken av stammisar.
Ikväll är den obligatoriska gröten hos Ann-Kari utbytt mot tacopaj. Ronnie är inte lika glad åt det som jag är. Han hade sett fram mot tomtegröt och skinkmacka men eftersom jag inte äter gröt så hade det bara blivit skinkmacka för mig.
Kvällen kommer gå lite fortare nu när vi inte ska sitta hemma och titta på klockan och det blir bättre för barnen.
Fabian och Emil är helt exalterade över morgondagen.
Dom har planerat hur dom ska ställa sina stövlar och var dom ska lägga tomtens fika så han ser det och vad dom ska skriva på tomtens lapp.
Fabian har tänkt att skriva till tomten att han inte vill ha så mycket godis i sin stövel i år och att hans kramdjur "isis" också vill ha en julklapp.
Jag frågade Nicko idag hur gammal han var när han förstod vart godiset i stöveln kom ifrån.
Han sa att han råkade hitta godiset i skåpet i köket nåra dar innan julafton när han var åtta år och när samma godis sen dök upp i hans stövel så fattade han att det inte alls var tomten som smög in på natten.
Tragiskt barndomsminne. Stackars barn. Han skulle kanske trott på tomten än idag om jag inte hade klantat mig med att gömma godiset på fel ställe.
Ja nu är det försent i alla fall. Jag får se hur länge jag kan lura dom små.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0