Det är jobbigt att va barn

Fabian satt förut och såg ledsen ut. Jag frågade vad det var och då formligen sprutade det ut. Han tyckte det var jobbigt på skolan med ett par grabbar som är elaka mot dom flesta. Den ena trycker upp barn mot väggen och hotar och lever rövare utan att nån reagerar.(han är 9 år). Jag frågade var dom vuxna är.
Fabian: Dom står på kullen och pratar.
Jag: Ja men säg till dom då att dom ska hjälpa er.
Fabian: Då säger dom bara att vi får vänta till dom pratat klart.
Jag: Står alla där?
Fabian: Ja dom står där så inte småbarnen ska gå i vattnet och bli sjuka.
Jag: Dom är där för att hjälpa er. Dom har betalt för det! Prata får dom göra på privat tid! Vad är det för dumheter!
Fabian: Om du undrar varför jag dröjer lite mellan varje ord så är det för att jag nästan börjar gråta när jag pratar om det här.
Stackars barn!!! Han går i ettan!

En stund senare sätter sig Nicko med oss i soffan och ska titta på "Hjälp" på fyran. Han ser jättedeppig ut. Fabian säger nåt och Nicko blir vansinnig.
Nicko: Kan du va tyst eller!!
Jag: Vad är det med dig?
Nicko: Amen vad fan! Det är skitjobbigt i skolan! Ingen är tyst där och så kommer jag hem och då bara låter det här med!!
Jag: Vad är det i skolan? (jag har fått kallelse till extramöte med alla föräldrar i klassen för att klassen inte funkar så jag vet att dom har stora problem i klassen)
Nicko: Jag orkar inte prata om det!

Det är verkligen tufft att gå i skolan idag. Jag lider med barnen. Vad gör man som förälder egentligen?

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0