Jag har pratat i telefon hela dan idag

Jag somnade om efter barnen gick till skolan förut. Det var ju min enda lediga dag den här veckan så jag tyckte jag behövde det.
Vid tio ringde telefonen. Då var det från skolan om Fabian efter det gick det i ett. Jag hann under dom följande tre timmarna prata med Nina, Jessica, soc, pappa, mamma, Ann-Kari och Ronnie. Pratade jag i mobiloen så ringde det på hemtelefonen och tvärtom. Jag kände mig väldigt attraktiv idag. Alla ville tydligen ha min uppmärksamhet.
Mycket trevligt.
Hela den här dan har jag fortsatt i samma trend. Jag kan tippa på att åtminstone fem timmar har jag tillbringat med en telefon vid örat.
Jag hade ett möte idag men det blev ombokat till på måndag istället så jag passade på att åka till Fabian och Emils skola istället.
Det var Fabians tur att ha fredagsskojet och då ville han att jag skulle komma och titta.
Det kändes bra att se hur glada barnen blev när jag kom.
Det var Fabbe och tre till som hade den här veckan så dom mimade till ett antal låtar och hade några gåtor till publiken. Sist hade dom två lekar.
Lekarna blev tyvärr inte så lyckade. Dom hade förberett en lek där två barn ska tävla i att få upp ett äpple ur med munnen ur en bunke med vatten och sen en sockerbit ur en tallrik med mjöl. Tyvärr sa fröknarna ifrån efter första paret för att dom ansåg att det är förkylningstider och då kan det smitta om alla stoppar ner ansiktet i samma vatten och mjöl.
Andra leken skulle dom sitta i en ring och sätta en hjälm på huvet och sätta på musik. Sen skulle dom låta hjälmen vandra runt tills musiken tystnar och den som har hjälmen då är ute. Den leken satte dom stopp för med  en gång p.g.a risk för lösspridning.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0