Är det nån mer än vår familj som känner av julen i plånboken?

När jag kollade mitt konto förut såg jag att julen är dyr.
Varför bränner man så mycket pengar på en högtid varje år och får vända på slantarna hela januari sen.
Varje år intalar jag mig att det behöver inte va så mycket paket. Iår köpte jag inte många paket men har man tonårsbarn så kostar det.
En tröja var till dom stora det är ju 1200 bara där. Dom små köpte jag både tröja och byxor till och det var inte ens i närheten av dom andras summor i alla fall.
Dom små blir ju glada för en leksak för nån hundring men dom stora vill ju ha mobiler och sånt.
Jag får öppna ett julsparande till nästa år.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0