En annan händelse från skolan

I sexan fick alla barn välja vilken kompis dom helst ville gå med på högstadiet. Man får skriva en lista på fem stycken.
Jag åkte förbi skolan med lappen för att lämna in den.
Läraren tog mig avsides och sa till mig.
"- Det är ingen ide att han lämnar in den lappen för det är ändå ingen som kommer att välja honom. Det förstår ni väl?"
Jag kan säga att jag blev helt knäckt av den kommentaren. Jag åkte storgråtande därifrån och ringde till och med till min personal och frågade om jag kunde komma senare för jag var så ledsen.
Jag har sett Nicko med sina kompisar i alla år. Han har aldrig haft problem med att hitta vänner. Tvärtom har han alltid varit väldigt omtyckt av andra eftersom han är otroligt omtänksam mot andra och en pajas så han får alltid människor att skratta.
Nicko har aldrig gjort någon annan än sig själv illa. Han hade problem ett tag med sin självkänsla eftersom han kände sig annorlunda p.g.a hans adhd.
Tvärtom är han den som vid flera tillfällen gått mot strömmen och försvarat barn som blivit mobbade. Han har flera gånger fått beröm av rektorn för sitt civilkurage.
Jag kunde därför inte känna igen hennes sätt att se på min son.
Det visade sig dessutom att det var många barn som valt Nicko.

Kommentarer
Postat av: Den upprörde snubben från malmö

Vad är det för satans mobbarlärare ni har däruppe? Är det inte meningen att lärarna ska STOPPA mobbing, inte utföra den?

Världen är FULL av idioter..

2008-01-25 @ 10:48:05

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0