Fabian är på bowlingkalas

Jag brukar låta mina minstingar ha ett gemensamt kalas mittemellan deras födelsedagar. Dom har ju ändå gemensamma vänner eftersom det bara skiljer ett år mellan dom.
I år har dom haft önskemål om ett bowlingkalas. Det går alltid mode i barnkalas. Förra året var barnen på mängder av kalas i gympasalen på dagis (även vi hakade på den trenden då).
För nåra år sedan var det mcDonalds som gällde.
Nåt år skulle alla barn ha disco hemma.
Maskerad är min skräcktrend. Jag har ingen fantasi. Mina barn kommer alltid i dom tråkigaste dressarna.
I år är det då bowling som är trenden. Jag har bara inte haft tid att beställa tid än. Nu är jag inte lika säker på att det är ett bra förslag.
Det här kalaset som jag lämnade honom på var det 10 grabbar i Fabbes ålder. Mamman som stod för kalaset var smått hysterisk. Att försöka fösa ihop dom här väldigt aktiva grabbarna och få dom att vänta på sin tur var nästan omöjligt. Dom var överallt där dom inte skulle va och jagade varann istället. Dom pojkar som väl skulle spela kastade formligen klotet så jag trodde banan skulle spricka. Nån unge satt och tjöt och när mamman skulle prata med honom flippa resten av gänget ur bakom ryggen på henne.
Hon såg nästan panikslagen ut.
Jag bestämde mig där och då att det måste finnas nåt bättre alternativ till kalas.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0