Nicko bojkottade oss

Bara för att vi inte har nåt bredband på flera dar så stod inte Nicko ut.
Han är hemma hos en kompis och lanar (dom är lediga idag)
Jag ringde kompisens mamma och hörde så det var ok igår. Den killen brukar va hos oss med datan så det var inga problem. När jag förklarade att vi är bredbandslösa i fem dar så hörde jag deltagandet i rösten. Hon förstod direkt att Nicko absolut inte kan va hemma då. Det hade inte hennes son heller velat va.
Ungarna umgås ju inte nu för tiden. När jag kommer in på Nickos rum och han har typ tre fyra kompisar med sina datorer där så säger dom inte ett knyst till varann. Jag brukar fråga dom om dom egentligen känner varann. Kompisar som han känt i flera år är främlingar för honom.
Jag såg ett program om databeroende häromdan. Det var en tjej som satt i stort sett dygnet runt framför datan. Hon hade träffat sin kille där med. han bodde långt borta så dom träffades bara kanske två helger i månaden eller så. Man fick se när han skulle komma till henne. Hon slet sig från datan för att möta upp honom vid tåget. Sen gick dom direkt hem till henne och ställde upp sina datorer och där satt dom hela helgen.
Varför träffas överhuvudtaget då? Han kunde lika gärna suttit hemma. Det är patetiskt.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0