Jag har inte sett åt datan på en vecka

Dom första dagarna av min semester så sov jag mest men nu börjar energin komma tillbaka.
Jag grundmålade utsidan på altan häromdan och idag målade jag klart hallen med.
Jag tror att jag lätt skulle kunna vänja mig vid ständig semester.

Tyvärr har jag otroligt dåligt samvete för min man som jobbar ihjäl sig samtidigt som jag bara har semester. Jag kan inte avlasta honom i verkstan annars skulle jag gärna göra det.
På sommaren kan han inte stänga vid normala tider och han får inget gjort på dagarna. Klockan är nu halv tolv och han har fortfarande inte kommit hem. Så fort han hissar upp en bil och börjar skruva i den kommer kunder och stör så han får börja om från början hela tiden. Det gör att han bara kan mecka ifred efter åtta på kvällen.

Det bästa skulle va om han kunde låsa om sig i verkstan och inga kunder fick gå ut dit utan att först förklara sig vad dom vill honom. Många gånger är det bara larv och ofta sånt som vi i kassan kan hjälpa till med men det tror dom inte för vi är ju tjejer.
Jag hoppas att han kan ta ett par veckors semester i slutet av sommaren så han får vila ut.
Stackars Ronnie. Hade det inte varit för att jag sett med egna ögon hur kunderna sliter i honom hela dagarna skulle jag inte kunna föreställa mig hur han har det. Men jag vet ju som sagt hur det går till.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0