Tillbaka på jobbet

Tre veckor går fort. Jag känner mig utvilad och redo för jobb. Enda nackdelen är att jag på söndag kväll plötsligt kände av att det var en urinvägsinflammation på väg. Jag har duckit tranbärsdricka och vatten så det sprutar ur öronen på mig men det hjälpte inte. Idag är det värre än nånsin så det blir till att ringa doktorn.
Fabian och Nicholas är i Malmö hos morfar. Fabian fick med sig en mobiltelefon och han ringde mig hela tiden dom första dagarna men igår ringde han inte alls. Jag kom på det igår kväll och då var det för sent att ringa honom.
Jag tror och hoppas dom kommer hem idag. Det är tomt hemma med bara halva barnaskaran.
Fabian fick en hundralapp av mig innan han åkte och fyrtio kronor av Koffe. Jag tänkte att han kanske ville ha en peng om han skulle köpa en glass eller nåt men inte min Fabian inte. Han tog sina pengar och köpte en tshirt till Emil som present och en likadan till sig själv men en annan färg. Jag tyckte det var så gulligt gjort så jag skickade över en till hundralapp så han kanske kunde ta den till glass istället.
Det märks att småkillarna är vana vid varann. Emil är inte sig lik utan sin storebror och Fabian frågar efter Emil varje gång han ringer. Nu kanske dom uppskattar varandra mer när dom varit ifrån varann. I alla fall dom första dagarna sen bråkar dom väl som vanligt.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0