Jag är trött

Jag tror inte jag kan sova nog. Jag minns inte senaste gången jag vaknade utvilad. Hoppas barnen sover länge imorgon för jag börjar inte förrän vid ett så då har jag alla chanser att sova ut. Imorgon är det helt plötsligt röd dag. Det var ju nån idiot som kom på att vi skulle ha helgdag på nationaldagen.
Skulle dom haft en omröstning på om svenska folket ville behålla den andra helgdan vid pingst eller vad det var och få långledigt eller ha en ledig dag mitt i ingenting så hade det nog inte sett ut så här.
Vad ska man göra på den här nya helgdan? Ska man ha några nya traditioner eller? Är det nån överhuvudtaget som flaggar eller ens bryr sig om en nationaldag?
Ja inte jag i alla fall.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0