Jag tycker inte om kunder som gnäller på minsta sak

Ganska många gånger på en sommar har jag kunder som gnäller på glassarna.
Idag hade jag en kille ( cirka 25 år gammal) inne som köpte en daimstrut. När han öppnade glassen såg han att nedersta biten på struten var av. Daimstruten har en pappersstrut utanpå den egna struten så även om kexstruten är av så är det ju inget som stör. Den droppar ju inte igenom pappret och innan man är nere på sista tuggan där så är ju ändå glassen slut.
Av nån underlig anledning anser ändå kunderna att glassen är värdelös då.
Kunden:- Jag byter den här glassen. Den är av!
Jag:- Ja men du har ju en papperstrut utanpå så det är nog ingen fara.
Kunden:- Men jag vill ju inte ha en trasig glass. ( som en tjurig femåring med nerdragna mungipor)
Jag:- Glassen ska väl ändå inte hel ner i magen.
Kunden tog glassen men såg jättesur ut. Jag brukar inte orka tjafsa med dom men jag kan ju inte slänga helt ok glassar bara för ett skönhetsfel hela tiden.
En gång hade jag en kund som kom in med en 100grams chokladkaka som han köpt och ville byta den för den var av!!
Hade han tänkt att svälja den hel eller?

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0