Rea på rea

Jag var på Onoff en sväng igår. Jag skulle köpa en mp3 som jag sett i reabladet men den hade inte kommit in än.
Emil hittade samlingsboxen med fem myror är fler än fyra elefanter-filmerna.
Han har länge velat ha dom och med tanke på att han har problem med ljudandet av bokstäver och sånt så tänkte jag att det kunde va en bra grej om det var ett bra pris.
Emil frågade killen i kassan vad den kostade och han kollade på sin data.
Han svarade att den kostar 199 kronor för att det var den sista dom hade kvar så då reade dom ut den.
Jag slog till direkt och Emil blev glad och nöjd. Vi satte på första filmen direkt när vi kom hem. När Fanny kom visade Emil stolt upp sin samlingsbox och berättade hur otroligt billigt det var med två hundralappar.
Fanny satt och bläddrade i Onoffbladet som jag fick i brevlådan dan innan.
Fanny:- Men här är samma box med på rean för 349 kronor. Den ska inte släppas förrän imorgon.
Det var alltså så att den vi köpte var väl den sista dom hade kvar av den gamla sändningen eller nåt och då skulle dom tydligen slumpa bort den innan dom packar fram samma boxar igen dan efter.
Mycket märkligt kan jag tycka. Annars brukar det vara så att man får betala det dyra priset på varor som ska reas dan efter.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0