Dagen blev inte som planerat

Jag skulle gå upp imorse och lämna barnen på skolan och sedan bege mig till Jessica och äta frukost innan jobbet.
Inatt vaknade jag flera gånger av att det kändes som att rummet snurrade, jag svettades och mådde illa.
När klockan ringde var det inte ett dugg bättre. Varje gång jag förskte sätta mig upp så snurrade det rejält och jag fick lägga mig ner igen.
En gång för ett bra tag sen hade jag samma symptom. Det känns som att jag är åksjuk eller nåt, det snurrar så fort jag rör mig. Det är olidligt.
När jag var hos doktorn den gången sa han att jag hade en infektion på balansnerven.
Jag fick pencillin och ett par dagar senare var det borta.
Jag käkade lite piller imorse och somnade om ett par gånger.
Jag skulle gentligen börja jobba vid elva men det gick inte att resa sig vid den tiden ens så Ronnie fick byta av Ann-Kari. Jag ställde om klockan på halv tolv men även då var det bara att glömma att resa på sig.
Det blev till att ställa fram klockan en timme till. När jag vaknade vid halv ett så frös jag nåt enormt.
Jag hade svettats hela tiden innan så jag såg det som ett gott tecken på att det hade vänt åt rätt håll.
Jag tog mig upp och masade mig in på toaletten för att tvätta mig och göra mig iordning.
I och för sig var jag väl kanske inte den bästa bilföraren idag när jag åkte hit men jag höll fartbegränsningarna för säkerhets skull.
Nu är jag inte speciellt yr längre men illamåendet sitter i. Jag känner mig lätt mörbultad i kroppen och huvet spränger. Jag ska ta mig en tablett till så blir jag kanske som ny igen.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0