Jag kan inte sova

Jag vaknade vid tjugo i sex och tankarna studsar i huvudet. Jag låg en stund i mörkret och försökte somna om men det var hopplöst.
För att slippa ifrån alla jobbiga tankar som ändå inte leder nånstans så tände jag till slut lampan och läste min bok istället.
Jag har nu läst ut hela boken plus en hel kalle ankapocket.
Antagligen kommer det straffa sig ikväll när vi ska till Svenjohan som fyller 40. Jag kommer väl att somna stående eller nåt.
Jag är gnällig nu. Jag hatar att vara gnällig. Jag hatar att inte ha kontroll över mitt liv. Jag hatar att andra människor ska bestämma över mitt och min familjs framtid och öde. Jag hatar att vara den som i min tur blivit tvingad att ansvara över andra människor som står mig nära och som liksom jag har en osäker framtid nu. Jag hatar!!
Det blir säkert bra nån gång i slutändan men just idag har jag svårt att se ljust på allt.
Jag får ägna helgen åt min självömkan och i nästa vecka tar jag tag i det jag kan. Dax att bli kreativ och ta tillbaka kontrollen över mitt liv. Jag är inte en sån som ger upp.

Kommentarer
Postat av: Ann-Kari

Tillsammans är vi starka!

2008-10-04 @ 11:20:37
Postat av: FilippaF

Men måste ju berätta för oss nyfikna läsare om vad som hänt dig.

Stor kram

från en av dina bloggläsare

2008-10-04 @ 19:47:36

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0