Kanske inte den bästa filmen

Den hade sina poänger men kanske lite väl överdriven och barnslig ibland.
Underhållande i alla fall och det var ju underhållning jag gick dit för så helt bortkastat var det ju inte.
Det var rätt så mycket folk som skulle köpa biljetter när jag och Åsa kom dit. Dom tre filmer som gick var Stepbrothers, Mamma mia och patrik 1,5.
Det var bara stepbrothers som var ny, dom andra två har ju gått i evigheter. I alla fall mamma mia som har gått sen mitten på juli.
Jag trodde därför först att alla skulle på samma film som oss.
Vi var sex personer i salongen. Alla andra såg säkert mamma mia för tionde gången eller nåt. Den kommer tydligen gå på bio ända tills den kommer till försäljning.
När jag satt inne på bion så fick jag tre sms och ett samtal från Nicko. Jag svarade inte på ett enda av dom naturligtvis.
Han visste mycket väl var jag var nånstans eftersom han var barnvakt en stund medan Ronnie var och klippte sig.
Han skrev att han och hans kompisar också skulle se filmen på föreställningen efter oss.
När jag kom ut från salongen satt Nicko och hans kompisar utanför och väntade på mig.
Nicko:- Betalar du åt mig eller?!!
Tjejen i kassan:- Jaha så du var den morsan som var inne på bion!! Hahaha.
Jag betalade och gick därifrån. Lite glad över att det inte var jag som jobbade på den bion. Med tanke på att klockan bara var tjugo över åtta och bion började vid nio så skulle inte jag vilja vara hon med alla dom grabbarna och tjejerna hängandes där i fyrtio minuter.
Jag får hoppas att dom skötte sig. Med tanke på att jag är något av en stammis på bion så vill jag inte att min son skämmer ut mig.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0