Jag ska till Ullared imorgon

Egentligen är det inte så jättemycket jag behöver. Lite ytterkläder till dom små, joggingbyxor till Emil, strumpor och kalsonger.
Jag vet ju i och för sig att det inte kommer sluta med det när jag väl kommer dit men det är ändå skönt att åka till Ullared och ha lite mer normal inköpslista ibland.
Jag kan kanske till och med gå och strosa lite på damavdelningen den här gången.
Annars brukar jag få slita åt mig nåt till mig själv i sista minuten när jag handlat allting annat till alla barn och Ronnie.
Jag ser fram emot att komma till Ullared. Det är alltid nån slags förväntan innan man kommer in och ser vad dom har den här gången.
Ibland när man kommer in blir man jättebesviken. Då kanske man inte hittar nånting som man vill ha. Ibland får man köpa kläder som man inte är riktigt hundra nöjd med för att det inte finns så stort urval.
Sist jag var där i våras med Åsa blev jag riktigt nöjd. Jag hittade allt plus lite till.

Ann-Kari vet i alla fall vad som gäller när man åker med mig nånstans. Chansen är stor att det är hon som hamnar vid ratten. Det där med att köra bil är inte min favorit. Finns det andra frivilliga i bilen avstår jag gärna. Finns det inga frivilliga så blir det lite värre.
Jag väljer ju mina offer att åka långresor med och dom vet allihop att deras plats är vid ratten. Jag gjorde i och för sig ett undantag när Åsa och jag åkte till Linköping sist men det var bara för att hon inte gillade att köra min Galaxy.

Kommentarer
Postat av: Ann-Kari

Jag är inte frivillig :)

2008-09-05 @ 08:31:50

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0