Linköping igen

Jag hade min första och enda lediga dag på två veckor igår.
Jag har jobbat tretton dagar i sträck varav ett antal av dom var heldagar från morgon till kväll.
Utan att överdriva kan jag väl säga att min kärlek till macken sätts på hårda prov vid såna tillfällen men det är bara att bita ihop.
Igår var jag ju som sagt ledig så då passade Ronnie och jag på att ta med barnen till Linköping.
Nickos telefon var trasig och den närmaste butiken att lämna den var på Ikanohuset.
Vi hämtade först upp Fanny som var hos sin syster där över helgen sen åkte vi ut till Ikea.
Det blev databord till Nicko, småplock till Koffe och massor av glödlampor (som alltid när Ronnie är med).
Vi åt på Ikearestaurangen och tog en fika på busfabriken.
Barnen var överlyckliga över en och en halvtimmes bus. Ronnie och jag var lika glada över en och en halvtimmes avkoppling i busfabrikens soffor.
Dom stora lekte minst lika mycket som småbarnen.
Nicko och jag avslutade kvällen med att skruva ihop hans databord.
Det kändes bra att ha ägnat dagen till hundra procent åt barnen. Hade vi varit hemma skulle jag knappt sett röken av dom alls.
Idag jobbar jag heldag men Ronnie åkte ut och öppnade åt mig så jag kom inte hit förrän vid nio. Det känns lite drygt att stå här i tolv timmar ibland så det kändes bra ta hand om barnen på morgonen istället.
Dax att ta nya tag igen.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0