Tankspridda jag

Jag har sjuk personal imorgon så jag fick ta veckohandlingen imorse innan jobbet istället för imorgon.
När jag hade skjutsat killarna till skolan imorse ringde jag upp Åsa och frågade om hon hann med en snabb frukost med mig mellan sina jobb.
Vi träffades på Nilssons konditori vid halv nio och tog en smörgås.
Vid nio skulle Åsa vidare så jag åkte bort till Willys för att handla.
Ronnie sa att han var glad att han slapp handla med mig. Han skäms nämligen för mig när jag åker till affären med joggingbyxor och dessutom hade med mig egna plastkassar.
Det är väldigt bekvämt att gå med joggingbyxor (jag är ju inte ensam om det heller) och plastkassar har jag så dom ramlar ut ur skåpen hemma (det är ju onödigt att köpa ännu fler då).
När jag kom till Willys skulle jag ta fram en peng till kundvagnen men hittade inte min plånbok. Jag letade igenom hela bilen tills jag kom på att jag måste ha glömt den på fiket.
Det var bara att åka tillbaka så fort det gick.
När jag kom in till bordet där vi satt låg det ingen plånbok där och det tog några sekunder innan jag kom på att leta i brickstället.
Där på min bricka låg den och väntade.
Gubbarna som satt där skrattade åt mig när jag böjde mig in och tog min plånbok. Dom satt där när vi kom så dom kände igen mig.

Kommentarer
Postat av: Åsa

Jag får väl va glad att du glömde den efter du betalat din frukost... Annars hade det blivit som på IKEA för att antal år sen... ;)

2008-09-12 @ 09:29:11

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0